Tiedote / SDP:n Mäkinen iloitsee maakuntalentojen jatkon turvaamisesta

SDP:n jyväskyläläinen kansaedustaja Riitta Mäkinen pitää tervetulleena valtion ensi vuoden budjetin kirjausta, jonka mukaan hallitus sitoutuu turvaamaan tänä vuonna käynnistetyn ostoliikenteen mukaiset lentoyhteydet viiteen maakuntaan, mukaan lukien Jyväskylään, ensi vuoden elokuuhun asti.

• On hyvä, että hallitukselta löytyi yhteinen tahtotila lentoliikenteen turvaamiseksi myös ensi vuonna. Kun koronakriisi alkaa helpottaa, on aivan keskistä, että maakuntien liikenneyhteydet ovat kunnossa. Elinkeinoelämän toimintaedellytysten ja ylipäätään maakunnan elinvoiman kannalta on keskeistä, että se on saavutettavissa myös lentoyhteyksin. Jyväskylässä kansainvälisten yhteyksien merkitys on aivan keskeinen, Mäkinen korostaa.

Mäkinen toivoo, että ensi vuoden aikana lentoyhteyksissä päästäisiin pysyvämpiin ratkaisuihin markkinaehtoisella lentoliikenteellä.

• On kuitenkin olennaista, että koronatilanteen yhä häiritessä normaalia lentoliikenteen kysyntää, on hallitus halukas tukemaan maakuntayhteyksiä kriisin yli. Haluan myös osoittaa kiitokseni alueemme toimijoille aktiivisesta ja hyvästä yhteistyöstä asian edistämiseksi.

Riitta Mäkinen

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s